Edirne Ticaret ve Sanayi Odası

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığından Yetki Belgesi Almış ve Sayısal Takograf Kullanması Zorunlu Olan Bir Araca Sahip Yetki Belgesi Sahiplerinin Sayısal Takograf Ünitelerindeki Verileri Arşivlenmesi ve Göndermeleri Hakkında

24.12.2019
471

Bilindiği üzere 4925 sayılı Karayolu Taşıma Kanunu ve bu kanuna istinaden çıkartılmış olan Karayolu Taşıma Yönetmeliği ile Karayolu ile yapılan eşya, yolcu ve yük taşımacılığı ile standartlar belirlenmiş ve yetki belgesi alma vb. diğer yeterlilikler getirilmiştir.

Karayolu Taşıma Yönetmeliğinin Yetki Belgesi Sahiplerinin Ortak Yükümlülüklerinin belirtildiği 40 maddesinin 31 fıkrasında;“Yetki belgesi sahipleri, sayısal takograf kullanılması zorunlu olan ve yetki belgesi eki taşıt belgesinde kayıtlı bulunan taşıtları için sayısal takograf ünitelerindeki verileri, taşıtların trafiğe çıktığı tarihten aylık dönemler halinde elektronik ortamda arşivlemek ve bu veriyi  takip eden ay Bakanlıkça belirlenen kart verme otoritesine göndermek zorundadır. Bu fıkraya uymayan yetki belgesi sahiplerine her taşıt için 2 uyarma verilir.”denilmektedir.

Sayısal takograf kullanılması zorunlu olan araca sahip yetki belgesi sahiplerinin sayısal takograf ünitelerindeki verileri arşivlemek ve bu verileri Bakanlık tarafından belirlenen kart verme otoritesine (TOBB) gönderebilmeleri için Şirket Kartı almaları gerekmektedir.

Şirket Kartı almak ve ayrıntılı bilgi edinmek için https://staum.tobb.org.tr/, veri gönderimi yapmak ve veri gönderimi hakkında almak  için  https://takograf.tobb.org.tr/  adresini ziyaret edebilirsiniz.

Üyelerimize, yetki belgesi sahiplerine ve ilgililere önemle duyurulur.

Tescil İşlemleri Hakkında Genel Bilgilendirme

15.04.2014 tarihinden itibaren kuruluş ve diğer tüm tescil işlemleri MERSİS üzerinden yapılmaya başlanmıştır. Tescil için müdürlüğümüze gelmeden önce MERSİS  üzerinden başvuru yapılmalıdır.

Karardaki bilgiler ile MERSİS’teki bilgilerin birbiri ile uyumlu olması gerekmektedir. Başvuruyu onaya göndermeden önce başvuru ön izleme bölümünden kontrol ediniz.

NOTLAR:
1) Tüm tescil işlemleri için MERSİS üzerinden kullanıcı kaydı ya da e-devlet şifresi ile girilmesi zorunludur.

2) Üye kısmından yapılan Tescil girişlerinde Değişiklik İşlemleriDeğişiklik BaşlatKarar Bilgisi Girişi, Değişiklikler Girildikten Sonra Onay Gönder işlemini yapın.

3) Müdürlüğümüzce yapılan inceleme sonrası ;
a) Sistemde ön kontrol butonu henüz aktif olmadığından, başvurulara sistem üzerinden onay verilememektedir. 02842251014-118-120 numaralı telefonlardan Müdürlüğümüze ulaşabilirsiniz.

b) Müdürlüğümüzce başvurunuz reddedilmiş ise Ret gerekçesi sisteminize düştükten sonra düzeltme işlemini, devam eden başvurularım bölümünden düzelterek başvuruyu yeniden onaya gönderiniz .

Yapmış olduğunuz başvuruların sonuçlarını MERSİS giriş ekranınızdan takip etmeniz gerekmektedir.

Başvuruyu MERSİS üzerinden onaya gönderdikten sonra 02842251014- 118- 120 numarasını arayarak müdürlüğümüzden randevu alınız.

MERSİS e-belge hizmetleri hakkında bilgilendirme

Firmanıza ait tasdikname, iflas ve konkordato, 111 madde belgesi gibi belgeleri e-imzalı olarak MERSİS’ten alabilirsiniz.

Şirket / işletme / kooperatifi temsile yetkili herhangi biri tarafından MERSİS‘e kullanıcı bilgileri ile giriş yapılır. Talep sırasında e-imza zorunluluğu bulunmamaktadır.
1. “Başvurular” sekmesinden “Belge Başvurusuna girilerek belge talep edilecek şirket / işletme / kooperatif seçilir.
2. Talep edilen belge ve talep gerekçesi yazılarak kaydedilir.
3. Başvuru özetindeki “Belge Ödeme İşlemlerine giriş yapılarak sanal pos aracılığı ile ödeme yapılır.
4. Ödemesi yapılan belge talebi Ticaret Sicili Müdürlüğü onayına düşer.
5. Gerekli incelemeler yapıldıktan sonra belge, Ticaret Sicili Müdürlüğü yetkilisi tarafından güvenli elektronik imza ile imzalanır.
6. Talep sahibi imzalı e-belgeyi “Belge Başvuruları” adımından indirerek yazdırabilir