Edirne Ticaret ve Sanayi Odası

Hijyen Belgesi Hk.

02.01.2020
1.326

  Edirne Belediye Başkanlığından alınan bilgi doğrultusunda   1/1/2020  tarihinden itibaren  İşyeri açma ve Çalışma Ruhsatı almak üzere  Belediye Başkanlığı’na yapılacak olan  İşyeri  Açma ve   Çalışma Ruhsatı başvurularına Hijyen Belgesi  eklenmiş olup, bu konuda Odamız  Hijyen eğitimlerine ait başvuruları alarak  eğitim için yeterli sayıya ulaşıldığında  yapılan eğitimi  müteakip  katılımcılara M.E.B. Onaylı Hijyen Belgelerinin verilmesini sağlamaktadır.

                         Edirne Belediye Başkanlığı’na işyeri açma ve çalışma ruhsatında başvuru esnasında istenen belgeler aşağıda sıralanmıştır.

            GERÇEK KİŞİ İŞLETMELERİ

1-     Yarım kapaklı dosya.

2-     Başvuru formu. (Belediye Zabıta Müdürlüğü’nden)

3–  İşyerine ait yapı kullanma izin belgesi ve tapunun fotokopisi.

4-  Kira kontratının fotokopisi

5-  Belediye Gelir Şube Müdürlüğünden ilişiksiz belgesi. (Belediye Gelir Şube Müd.)

6-  Kişi Adına İşyeri açılırsa (2 adet) Fotoğraf

7-  İşyerini açan kişi veya şirket adına su abone sözleşmesi. (Belediye Gelir Şube Müd.)

8-  Esnaf odası kayıt belgesi veya Ticaret ve sanayi odası sicil belgesi.

      9-  En az (6) altı kg.lık Yangın söndürme cihazı faturası.

    10-  İşyerindeki elektrik panosunda hayat koruma sigortası ve yangın koruma sigortası olacak.

    11-  TC KİMLİK NUMARASI

    12-  Ulusal Adres Veri Tabanı kayıt numarası (U.A.V.T.) (İmar İşleri Müdürlüğünden)

     13-  HİJYEN BELGESİ

        TÜZEL KİŞİ  İŞLETMELERİ

    1-Kuruluş İlanı

    2-Yönetim Kurulu Kararı

    3-Ticaret Sicil Gazete İlanı ve İmza Sirküleri

    4-Tüzel Kişi İşletmelerinde mesul müdür Hijyen Belgesi .

Üyelerimiz ve kamuoyunun bilgilerine sunulur

Tescil İşlemleri Hakkında Genel Bilgilendirme

15.04.2014 tarihinden itibaren kuruluş ve diğer tüm tescil işlemleri MERSİS üzerinden yapılmaya başlanmıştır. Tescil için müdürlüğümüze gelmeden önce MERSİS  üzerinden başvuru yapılmalıdır.

Karardaki bilgiler ile MERSİS’teki bilgilerin birbiri ile uyumlu olması gerekmektedir. Başvuruyu onaya göndermeden önce başvuru ön izleme bölümünden kontrol ediniz.

NOTLAR:
1) Tüm tescil işlemleri için MERSİS üzerinden kullanıcı kaydı ya da e-devlet şifresi ile girilmesi zorunludur.

2) Üye kısmından yapılan Tescil girişlerinde Değişiklik İşlemleriDeğişiklik BaşlatKarar Bilgisi Girişi, Değişiklikler Girildikten Sonra Onay Gönder işlemini yapın.

3) Müdürlüğümüzce yapılan inceleme sonrası ;
a) Sistemde ön kontrol butonu henüz aktif olmadığından, başvurulara sistem üzerinden onay verilememektedir. 02842251014-118-120 numaralı telefonlardan Müdürlüğümüze ulaşabilirsiniz.

b) Müdürlüğümüzce başvurunuz reddedilmiş ise Ret gerekçesi sisteminize düştükten sonra düzeltme işlemini, devam eden başvurularım bölümünden düzelterek başvuruyu yeniden onaya gönderiniz .

Yapmış olduğunuz başvuruların sonuçlarını MERSİS giriş ekranınızdan takip etmeniz gerekmektedir.

Başvuruyu MERSİS üzerinden onaya gönderdikten sonra 02842251014- 118- 120 numarasını arayarak müdürlüğümüzden randevu alınız.

MERSİS e-belge hizmetleri hakkında bilgilendirme

Firmanıza ait tasdikname, iflas ve konkordato, 111 madde belgesi gibi belgeleri e-imzalı olarak MERSİS’ten alabilirsiniz.

Şirket / işletme / kooperatifi temsile yetkili herhangi biri tarafından MERSİS‘e kullanıcı bilgileri ile giriş yapılır. Talep sırasında e-imza zorunluluğu bulunmamaktadır.
1. “Başvurular” sekmesinden “Belge Başvurusuna girilerek belge talep edilecek şirket / işletme / kooperatif seçilir.
2. Talep edilen belge ve talep gerekçesi yazılarak kaydedilir.
3. Başvuru özetindeki “Belge Ödeme İşlemlerine giriş yapılarak sanal pos aracılığı ile ödeme yapılır.
4. Ödemesi yapılan belge talebi Ticaret Sicili Müdürlüğü onayına düşer.
5. Gerekli incelemeler yapıldıktan sonra belge, Ticaret Sicili Müdürlüğü yetkilisi tarafından güvenli elektronik imza ile imzalanır.
6. Talep sahibi imzalı e-belgeyi “Belge Başvuruları” adımından indirerek yazdırabilir