Edirne Ticaret ve Sanayi Odası

Halkbankası’ndan Üyelerimize İvme Finansman Desteği

18.06.2019
536
Halkbankası’ndan Üyelerimize İvme Finansman Desteği

Edirne Ticaret ve Sanayi Odası olarak Odamız üyelerine yönelik her türlü destek kredi ve teşvik paketlerini takip ederek üyelerimizin yararlanması adına girişimlerimize devam etmekteyiz.
Bu kapsamda Halkbankası İVME Finansman Paketi ile ülkemizde ithal oranı yüksek makine imalat sanayii alt sektörleri ve hammadde-ara malı imalat sanayii alt sektörlerinde üretimin desteklenmesi, üretimde yerli teknolojinin geliştirilmesi ve yerli üretim kapasitesinin artırılması, ithal bağımlılığın azaltılarak girdi maliyetlerinin düşürülmesi, böylece ithal ikamesi fonksiyonunun sağlanması amaçlanmıştır.

İVME Finansman Paketi ile yeni veya kapasite artırımı/yenileme şeklindeki yatırımlar, seçili sektörlerde üretilmiş yeni ve yerli makine satın alımını içeren alıcı yatırımları ile tüm bu yatırımlara bağlı işletme sermayesi ihtiyaçları finanse edilebilecektir.

İVME Finansman Paketi kapsamında kullandırılacak üst limitler yatırım kredilerinde 150 Milyon TL, işletme kredilerinde azami 30 Milyon TL olabilecektir.

İşletme kredilerinde azami 1 yıla kadar anapara ödemesiz dönem olmak üzere azami 5 yıl vade, yatırım kredilerinde azami 2 yıla kadar anapara ödemesiz dönem olmak üzere azami 10 yıl vade uygulanabilecektir.

Kredilerin faiz oranları, DİBS Endeksli ve TÜFE Endeksli olmak üzere ikiye ayrılmakta olup kredi vadelerine göre değişiklik göstermektedir. Buna göre;

Vadesi 0-2 Yıl olan kredilerin DİBS Endeksli Faiz Oranı 2 yıl vadeli DİBS+% 1,00
Vadesi 2+-5 Yıl olan kredilerin DİBS Endeksli Faiz Oranı 5 yıl vadeli DİBS+% 2,00
Vadesi 5+-10 Yıl olan kredilerin DİBS Endeksli Faiz Oranı 10 yıl vadeli DİBS+% 3,00
Vadesi 0-2 Yıl olan kredilerin Enflasyona Endeksli Faiz Oranı TÜFE+ % 2,00
Vadesi 2+-10 Yıl olan kredilerin Enflasyona Endeksli Faiz Oranı TÜFE+ % 3,00 olarak uygulanacaktır.

Edirne Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı Recep Zıpkınkurt, “Üyelerimize yönelik geliştirilen her türlü destek mekanizmalarının takipçisiyiz. Bu kapsamda İVME Finansman Paketi ile üyelerimiz ve Ülke ekonomisine büyük katkı sağlanacağı düşüncesi ile hayırlı olmasını dilerim.” ifadelerini kullandı.

Tescil İşlemleri Hakkında Genel Bilgilendirme

15.04.2014 tarihinden itibaren kuruluş ve diğer tüm tescil işlemleri MERSİS üzerinden yapılmaya başlanmıştır. Tescil için müdürlüğümüze gelmeden önce MERSİS  üzerinden başvuru yapılmalıdır.

Karardaki bilgiler ile MERSİS’teki bilgilerin birbiri ile uyumlu olması gerekmektedir. Başvuruyu onaya göndermeden önce başvuru ön izleme bölümünden kontrol ediniz.

NOTLAR:
1) Tüm tescil işlemleri için MERSİS üzerinden kullanıcı kaydı ya da e-devlet şifresi ile girilmesi zorunludur.

2) Üye kısmından yapılan Tescil girişlerinde Değişiklik İşlemleriDeğişiklik BaşlatKarar Bilgisi Girişi, Değişiklikler Girildikten Sonra Onay Gönder işlemini yapın.

3) Müdürlüğümüzce yapılan inceleme sonrası ;
a) Sistemde ön kontrol butonu henüz aktif olmadığından, başvurulara sistem üzerinden onay verilememektedir. 02842251014-118-120 numaralı telefonlardan Müdürlüğümüze ulaşabilirsiniz.

b) Müdürlüğümüzce başvurunuz reddedilmiş ise Ret gerekçesi sisteminize düştükten sonra düzeltme işlemini, devam eden başvurularım bölümünden düzelterek başvuruyu yeniden onaya gönderiniz .

Yapmış olduğunuz başvuruların sonuçlarını MERSİS giriş ekranınızdan takip etmeniz gerekmektedir.

Başvuruyu MERSİS üzerinden onaya gönderdikten sonra 02842251014- 118- 120 numarasını arayarak müdürlüğümüzden randevu alınız.

MERSİS e-belge hizmetleri hakkında bilgilendirme

Firmanıza ait tasdikname, iflas ve konkordato, 111 madde belgesi gibi belgeleri e-imzalı olarak MERSİS’ten alabilirsiniz.

Şirket / işletme / kooperatifi temsile yetkili herhangi biri tarafından MERSİS‘e kullanıcı bilgileri ile giriş yapılır. Talep sırasında e-imza zorunluluğu bulunmamaktadır.
1. “Başvurular” sekmesinden “Belge Başvurusuna girilerek belge talep edilecek şirket / işletme / kooperatif seçilir.
2. Talep edilen belge ve talep gerekçesi yazılarak kaydedilir.
3. Başvuru özetindeki “Belge Ödeme İşlemlerine giriş yapılarak sanal pos aracılığı ile ödeme yapılır.
4. Ödemesi yapılan belge talebi Ticaret Sicili Müdürlüğü onayına düşer.
5. Gerekli incelemeler yapıldıktan sonra belge, Ticaret Sicili Müdürlüğü yetkilisi tarafından güvenli elektronik imza ile imzalanır.
6. Talep sahibi imzalı e-belgeyi “Belge Başvuruları” adımından indirerek yazdırabilir