Edirne Ticaret ve Sanayi Odası

MESLEKİ YETERLİLİK SINAVLARINDA, SINAV ÜCRETLERİNDE HİBE DESTEĞİ BAŞLADI

29.09.2021
64
MESLEKİ YETERLİLİK SINAVLARINDA, SINAV ÜCRETLERİNDE HİBE DESTEĞİ BAŞLADI
Sayın Üyemiz,
Sorumlu Emlak Danışmanı ve Motorlu Kara Taşıtları Alım Satım Sorumlusu alanlarında Mesleki Yeterlilik AB hibe desteği getirilmiştir, bu kapsamda sınav başvurusunda bulunacak adayların sınavdan başarılı olup belge almaya hak kazanması durumunda sınav ücretleri tarafına iade edilecektir.
AB Hibe desteği 7 Eylül 2021 tarihi itibarı ile başvurusunu ve ödemesini yapan adayları kapsamaktadır.
Sınav başvurusu için:
-Mesleki Yeterlilik Sınav Başvuru formu
-Kimlik fotokopisi
-2 adet fotoğraf
-Sınav ücretinin (Emlak için 800 TL- Motorlu Kara Taşıtları için 600 TL) yatırıldığına dair dekont
-AB Hibe başvuru formu
Adayın başarılı olması durumunda sınav ücreti iadesi alabilmesi için AB Hibe başvuru formunu eksiksiz bir şekilde doldurması ve ıslak imzalı olarak ulaştırılması gerekmektedir.
– Adayın başvuru yaptığı tarih itibari ile 1 yıl içerisinde 3 defa ücretsiz olarak sınava girme hakkı bulunmaktadır.
– MYK Belge masraf (2021 yılı için 200 TL) karşılığı olarak belirlenen tutar hibe kapsamında karşılanmamaktadır
Bu kapsamda sınav başvurusu ve bilgi için Odamız 0284 225 10 14 dahili 128 nolu telefonunu arayabilirsiniz. Mesleki Yeterlilik Belgesi’nden muaf olan ve yetki belgesi için gerekli diğer şartları taşıyan üyelerimiz hak kaybına uğramamak için Ticaret İl Müdürlüğü’ne başvurarak yetki belgelerini almaları gerekmektedir.
Üyelerimizin bilgilerine sunulur

Tescil İşlemleri Hakkında Genel Bilgilendirme

15.04.2014 tarihinden itibaren kuruluş ve diğer tüm tescil işlemleri MERSİS üzerinden yapılmaya başlanmıştır. Tescil için müdürlüğümüze gelmeden önce MERSİS  üzerinden başvuru yapılmalıdır.

Karardaki bilgiler ile MERSİS’teki bilgilerin birbiri ile uyumlu olması gerekmektedir. Başvuruyu onaya göndermeden önce başvuru ön izleme bölümünden kontrol ediniz.

NOTLAR:
1) Tüm tescil işlemleri için MERSİS üzerinden kullanıcı kaydı ya da e-devlet şifresi ile girilmesi zorunludur.

2) Üye kısmından yapılan Tescil girişlerinde Değişiklik İşlemleriDeğişiklik BaşlatKarar Bilgisi Girişi, Değişiklikler Girildikten Sonra Onay Gönder işlemini yapın.

3) Müdürlüğümüzce yapılan inceleme sonrası ;
a) Sistemde ön kontrol butonu henüz aktif olmadığından, başvurulara sistem üzerinden onay verilememektedir. 02842251014-118-120 numaralı telefonlardan Müdürlüğümüze ulaşabilirsiniz.

b) Müdürlüğümüzce başvurunuz reddedilmiş ise Ret gerekçesi sisteminize düştükten sonra düzeltme işlemini, devam eden başvurularım bölümünden düzelterek başvuruyu yeniden onaya gönderiniz .

Yapmış olduğunuz başvuruların sonuçlarını MERSİS giriş ekranınızdan takip etmeniz gerekmektedir.

Başvuruyu MERSİS üzerinden onaya gönderdikten sonra 02842251014- 118- 120 numarasını arayarak müdürlüğümüzden randevu alınız.

MERSİS e-belge hizmetleri hakkında bilgilendirme

Firmanıza ait tasdikname, iflas ve konkordato, 111 madde belgesi gibi belgeleri e-imzalı olarak MERSİS’ten alabilirsiniz.

Şirket / işletme / kooperatifi temsile yetkili herhangi biri tarafından MERSİS‘e kullanıcı bilgileri ile giriş yapılır. Talep sırasında e-imza zorunluluğu bulunmamaktadır.
1. “Başvurular” sekmesinden “Belge Başvurusuna girilerek belge talep edilecek şirket / işletme / kooperatif seçilir.
2. Talep edilen belge ve talep gerekçesi yazılarak kaydedilir.
3. Başvuru özetindeki “Belge Ödeme İşlemlerine giriş yapılarak sanal pos aracılığı ile ödeme yapılır.
4. Ödemesi yapılan belge talebi Ticaret Sicili Müdürlüğü onayına düşer.
5. Gerekli incelemeler yapıldıktan sonra belge, Ticaret Sicili Müdürlüğü yetkilisi tarafından güvenli elektronik imza ile imzalanır.
6. Talep sahibi imzalı e-belgeyi “Belge Başvuruları” adımından indirerek yazdırabilir

Web sitemizden dosya indirmede sorun yaşıyorsanız indireceğiniz dosya üzerine sağ tuşla tıklayarak Bağlantıyı Farklı Kaydet seçeneği ile dosyayı bilgisayarınıza kaydedebilirsiniz.