Edirne Ticaret ve Sanayi Odası

ETSO ve Halk Bankası Arasında Tedarik Zinciri Finansmanı Paraf Kart Protokolü İmzalandı

15.01.2021
77
ETSO ve Halk Bankası Arasında Tedarik Zinciri Finansmanı Paraf Kart Protokolü İmzalandı
Geçtiğimiz günlerde TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu ve Halkbankası Genel Müdürü Osman Arslan’ın katılımıyla TOBB – HALKBANK Tedarik Zinciri Finansmanı Paraf Kart Lansmanı düzenlendi.
Projenin ana amacı tedarikçi ve alıcıların banka üzerinde oluşturulan kapalı devre bir sisteme tanımlanarak, alım-satım işlemlerinin Halk Bankası garantörlüğünde gerçekleştirilmesi olup böylece tahsilat konusunda her iki tarafın da riski sıfıra indirilmektedir.
Bu kapsamda Edirne Ticaret ve Sanayi Odası ve Edirne Halk Bankası Selimiye Şubesi arasında “Paraf Kredi Kartı Tedarik Zinciri Finansmanı Protokolü” imzalandı. Protokol törenine Edirne Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı Recep Zıpkınkurt ve Edirne Halk Bankası Selimiye Şube Müdürü Hasan Bingül her iki kurumu temsilen imza atmak üzere katılım sağladı
Protokol kapsamında;
Ürünün satıcılar (tedarikçi) açısından faydaları:
• Tahsilat riskinin sıfıra indirilmesi
• Esnek vade ve taksit imkânları ile daha fazla satış yapabilme imkânı
Ürünün alıcılar açısından faydaları:
• Finansmana kolay erişim: Ödemeleri taksit ve vadeler ile yapma imkânı
• Kredi/çek kullanmadan kendi tedarikçisi ile banka üzerinden ticaret yapması
Sistem:
Alım-satım işlemleri POS cihazları üzerinden işlemektedir.
• Tedarikçilerin (Satıcı), POS cihazlarına özel bir yazılım yüklenecektir.
• Alıcılara ise, ticari kredi kartı tahsis edilecektir.
Bu proje ile tedarikçiler mal teslim ettiği ve alacak kaydettiği firmaların ödemelerini POS cihazı aracılığıyla iki farklı seçenek ile alabilecektir.
o Esnek vade seçeneği
o Eşit taksit seçeneği
• Örnek olarak;
o Tedarikçi, 100.000 TL’lik bir mal sattığında, alıcının 18 aya kadar aylık ya da 3 aylık eşit taksitlerle ödeme yapmasına imkân sağlayacak şekilde pos cihazına giriş yapabilecek ve tutarı uygun iskonto oranı ile ertesi gün hesabına alabilecek,
o Aynı şekilde tedarikçi, 100.000 TL’lik mal satışını, tıpkı bir çek gibi maksimum 540 gün olmak üzere vadeli bir şekilde yapabilecektir. Bu durumda 540 gün sonra yapacağı tahsilatta herhangi bir problem yaşamayacaktır çünkü muhatabı artık banka olacaktır. Tahsilatı da bankadan yapacaktır.
• Kart limiti tahsisatı bankacılık koşullarına firmanın risk durumuna göre banka tarafından belirlenecektir. Herhangi bir üst limit bulunmamaktadır.
• Herhangi bir sektör kısıtlaması yoktur. Oda ve borsa ile sektör meclisi üyesi firmalarımız bu imkândan faydalanabilecektir.
• Bu sistem sadece tedarik zincirinde birbirine entegre olmuş ticari işletmeler arasında uygulanacak olup, her satış bu kapsamda değerlendirilemeyecektir.
• Örnek vermek gerekirse, bir otel işletmesine gıda tedariki sağlayan bir ticari işletme otel işletmesinin sahip olduğu Bankkart üzerinde vadeli satış yapabilecektir.
Üyelerimizin bilgilerine sunulur.

Tescil İşlemleri Hakkında Genel Bilgilendirme

15.04.2014 tarihinden itibaren kuruluş ve diğer tüm tescil işlemleri MERSİS üzerinden yapılmaya başlanmıştır. Tescil için müdürlüğümüze gelmeden önce MERSİS  üzerinden başvuru yapılmalıdır.

Karardaki bilgiler ile MERSİS’teki bilgilerin birbiri ile uyumlu olması gerekmektedir. Başvuruyu onaya göndermeden önce başvuru ön izleme bölümünden kontrol ediniz.

NOTLAR:
1) Tüm tescil işlemleri için MERSİS üzerinden kullanıcı kaydı ya da e-devlet şifresi ile girilmesi zorunludur.

2) Üye kısmından yapılan Tescil girişlerinde Değişiklik İşlemleriDeğişiklik BaşlatKarar Bilgisi Girişi, Değişiklikler Girildikten Sonra Onay Gönder işlemini yapın.

3) Müdürlüğümüzce yapılan inceleme sonrası ;
a) Sistemde ön kontrol butonu henüz aktif olmadığından, başvurulara sistem üzerinden onay verilememektedir. 02842251014-118-120 numaralı telefonlardan Müdürlüğümüze ulaşabilirsiniz.

b) Müdürlüğümüzce başvurunuz reddedilmiş ise Ret gerekçesi sisteminize düştükten sonra düzeltme işlemini, devam eden başvurularım bölümünden düzelterek başvuruyu yeniden onaya gönderiniz .

Yapmış olduğunuz başvuruların sonuçlarını MERSİS giriş ekranınızdan takip etmeniz gerekmektedir.

Başvuruyu MERSİS üzerinden onaya gönderdikten sonra 02842251014- 118- 120 numarasını arayarak müdürlüğümüzden randevu alınız.

MERSİS e-belge hizmetleri hakkında bilgilendirme

Firmanıza ait tasdikname, iflas ve konkordato, 111 madde belgesi gibi belgeleri e-imzalı olarak MERSİS’ten alabilirsiniz.

Şirket / işletme / kooperatifi temsile yetkili herhangi biri tarafından MERSİS‘e kullanıcı bilgileri ile giriş yapılır. Talep sırasında e-imza zorunluluğu bulunmamaktadır.
1. “Başvurular” sekmesinden “Belge Başvurusuna girilerek belge talep edilecek şirket / işletme / kooperatif seçilir.
2. Talep edilen belge ve talep gerekçesi yazılarak kaydedilir.
3. Başvuru özetindeki “Belge Ödeme İşlemlerine giriş yapılarak sanal pos aracılığı ile ödeme yapılır.
4. Ödemesi yapılan belge talebi Ticaret Sicili Müdürlüğü onayına düşer.
5. Gerekli incelemeler yapıldıktan sonra belge, Ticaret Sicili Müdürlüğü yetkilisi tarafından güvenli elektronik imza ile imzalanır.
6. Talep sahibi imzalı e-belgeyi “Belge Başvuruları” adımından indirerek yazdırabilir