Edirne Ticaret ve Sanayi Odası

COVID-19 Salgınının Edirne Ekonomisine Yansıması, Sorun ve Çözüm Önerileri

17.03.2020
257
COVID-19 Salgınının Edirne Ekonomisine Yansıması, Sorun ve Çözüm Önerileri

SAYIN ÜYEMİZ

TOBB’dan alınan 16.03.2020 tarihli ve 1611 sayılı yazıya istinaden, son günlerde tüm dünyada ve ülkemizde de yaşanan Koronavirüs (Covid 19) salgını sebebiyle tüm iş dünyasının yaşadığı sıkıntıların malum olduğu belirtilmiştir.

Tüm iş dünyamızda yaşanan sorunların ve çözüm önerilerinin ilgili mercilere ulaştırılması önem arz etmektedir.

Bu itibarla, ilgili mercilere iletilmek üzere, tarafınızdan iletilen ve aşağıda belirtilen konulara ilişkin en fazla 3 sorun ve çözüm önerisini içeren bilgilerin 17.03.2020 tarihi (yarın) saat 15:00’a kadar Odamıza e-posta ile (etso@etso.org.tr) ulaştırmanız hususunu bilgilerinize sunarız.
Saygılarımızla,

Recep ZIPKINKURT
YÖNETİM KURULU BAŞKANI

Konu Başlıkları:
1) İç pazarda Koronavirüs kaynaklı olumsuz etkilenen sektörler nelerdir?

2) İhracatta Koronavirüs kaynaklı sipariş iptalleri vs sorun yaşayan sektörler nelerdir?

3) İhracatta Koronavirüs kaynaklı sipariş artışı yaşanan sektörler nelerdir?

4) Üye şirketlerin Gümrükleme veya lojistik alanlarda yaşadığı sorunlar nelerdir?

5) Girdi ithalatında sorun yaşadığı için üretim aksaması yaşayan, yada yaşaması muhtemel sektörler nelerdir?

Tescil İşlemleri Hakkında Genel Bilgilendirme

15.04.2014 tarihinden itibaren kuruluş ve diğer tüm tescil işlemleri MERSİS üzerinden yapılmaya başlanmıştır. Tescil için müdürlüğümüze gelmeden önce MERSİS  üzerinden başvuru yapılmalıdır.

Karardaki bilgiler ile MERSİS’teki bilgilerin birbiri ile uyumlu olması gerekmektedir. Başvuruyu onaya göndermeden önce başvuru ön izleme bölümünden kontrol ediniz.

NOTLAR:
1) Tüm tescil işlemleri için MERSİS üzerinden kullanıcı kaydı ya da e-devlet şifresi ile girilmesi zorunludur.

2) Üye kısmından yapılan Tescil girişlerinde Değişiklik İşlemleriDeğişiklik BaşlatKarar Bilgisi Girişi, Değişiklikler Girildikten Sonra Onay Gönder işlemini yapın.

3) Müdürlüğümüzce yapılan inceleme sonrası ;
a) Sistemde ön kontrol butonu henüz aktif olmadığından, başvurulara sistem üzerinden onay verilememektedir. 02842251014-118-120 numaralı telefonlardan Müdürlüğümüze ulaşabilirsiniz.

b) Müdürlüğümüzce başvurunuz reddedilmiş ise Ret gerekçesi sisteminize düştükten sonra düzeltme işlemini, devam eden başvurularım bölümünden düzelterek başvuruyu yeniden onaya gönderiniz .

Yapmış olduğunuz başvuruların sonuçlarını MERSİS giriş ekranınızdan takip etmeniz gerekmektedir.

Başvuruyu MERSİS üzerinden onaya gönderdikten sonra 02842251014- 118- 120 numarasını arayarak müdürlüğümüzden randevu alınız.

MERSİS e-belge hizmetleri hakkında bilgilendirme

Firmanıza ait tasdikname, iflas ve konkordato, 111 madde belgesi gibi belgeleri e-imzalı olarak MERSİS’ten alabilirsiniz.

Şirket / işletme / kooperatifi temsile yetkili herhangi biri tarafından MERSİS‘e kullanıcı bilgileri ile giriş yapılır. Talep sırasında e-imza zorunluluğu bulunmamaktadır.
1. “Başvurular” sekmesinden “Belge Başvurusuna girilerek belge talep edilecek şirket / işletme / kooperatif seçilir.
2. Talep edilen belge ve talep gerekçesi yazılarak kaydedilir.
3. Başvuru özetindeki “Belge Ödeme İşlemlerine giriş yapılarak sanal pos aracılığı ile ödeme yapılır.
4. Ödemesi yapılan belge talebi Ticaret Sicili Müdürlüğü onayına düşer.
5. Gerekli incelemeler yapıldıktan sonra belge, Ticaret Sicili Müdürlüğü yetkilisi tarafından güvenli elektronik imza ile imzalanır.
6. Talep sahibi imzalı e-belgeyi “Belge Başvuruları” adımından indirerek yazdırabilir